راهنمای ذخیره سازی فایل های طراحی

در زمان ثبت سفارش محصولات چاپی بایستی فایل طراحی را در قسمت جزئیات ثبت سفارش آپلود نمایید.

در سایت برند چاپ برای تمامی محصولات به صورت اختصاصی راهنمای طراحی شامل ابعاد، قوانین، حاشیه اطمینان و سایر موارد مربوط به طراحی قرار داده شده است. شما می توانید از منوی راهنما، بخش راهنمای طراحی و یا در قسمت جزئیات ثبت سفارش با کلیک بر روی لینک راهنمای طراحی، در بخش آپلود طرح، راهنمای طراحی انواع پرچم ها، کارت های پی وی سی، انواع پاکت ها، لیوان ماگ، CD / DVD، موس پد، زیر لیوانی چوبی، بج سینه و … را مشاهده نمایید.

علاوه بر راهنماهای اختصاصی طراحی، برای هر یک از محصولات، نمونه طرح لایه باز محصول مورد نظر با فرمت PSD قرار داده شده است که می توانید در قسمت جزئیات ثبت سفارش هر محصول، بخش آپلود طرح، بر روی گزینه دانلود فایل PSD کلیک کرده و آن را دانلود نمایید.

برای ذخیره فایل های طراحی شده به صورت صحیح و بدون افت کیفیت با حجم پایین، در نرم افزار فتوشاپ فایل طراحی شده را باز کرده، از منوی فایل گزینه Export و سپس Save for Web را کلیک نمایید یا کلیدهای ترکیبی Alt+Shift+Ctrl+S را بفشارید.

در صفحه باز شده فرمت ذخیره سازی را به JPEG تغییر داده، در قسمت Quality مقادیر بازه 80-60 را وارد کرده تا بهترین کیفیت های ذخیره سازی عکس انتخاب شده، سپس گزینه Save را کلیک نمایید.  

* توجه به این نکته حائز اهمیت است که عکس ها همواره باید با مد رنگی RGB طراحی و ذخیره سازی گردند. 

با انجام مراحل بالا و ذخیره سازی فایل های طراحی، امکان تغییر سایز و رزولوشن آن ها وجود دارد. بدین منظور فایل ذخیره شده را مجدداً در فتوشاپ باز کرده و در صورتی که سایز و رزولوشن آن تغییر یافته است، آن ها را به حالت های اصلی اولیه مطابق با راهنمای طراحی هر محصول برگردانید. سپس فایل را به صورت زیپ و با حداکثر اندازه 32 مگابایت آپلود نمایید.

* برای زیپ کردن فایل های طراحی، بر روی فایل کلیک راست کرده و گزینه Add to Archive را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده از قسمت Archive Format بر روی دکمه ZIP یا RAR کلیک کرده و سپس OK را انتخاب نمایید.

* در صورتی که تعداد آیتم های طراحی شده بیش از یک عدد می باشد، تمامی فایل ها را در یک پوشه ذخیره کرده و سپس آن ها را به صورت زیپ ارسال نمایید.